الخميس، 18 يونيو، 2009

30 - حفظ الإنجيل : Memorizing the Bible



30 - بعدم حفظهم الإنجيل، خدعوك:

ربما تكون قد تحولت من الإسلام إلي المسيحية لأن القرآن الكريم وحده لم يكن كافيا لك لأنك رجل خارق للعادة تريد المزيد من الكتب لتحفظها. ولكن للأسف فرغم أن الإنجيل يتكون من 66 كتاب، إلا أنه في المسيحية عليك ألا تهتم بحفظ الكتاب المقدس فلم يسبق أن حفظه فرد واحد من ملايين المسيحيين في العالم علي مر التاريخ، ولا حتي أي رجل دين مسيحي،

وننصحك إلا تتعمق في دراسة الكتاب المقدس حتي لا ترتد عن المسيحية وتعود إلي الإسلام كما فعل الآلاف من القساوسة الذين تحولوا إلي الإسلام. أليس ذلك دليلا علي أنهم قد خدعوك؟

علي مر القرون ومنذ أن بدأ الوحي فإن ملايين المسلمين قد حفظوا القرآن كاملا وعلموه لآخرين حفظوه بالكامل من الغلاف إلي الغلاف، حرف بحرف تماما بدون أخطاء. واليوم هناك أكثر من عشرة ملايين مسلم يحفظون القرآن عن ظهر قلب من الغلاف إلي الغلاف.

علي مر القرون، هل سمعت أن قام فرد واحد بحفظ الكتاب المقدس عن ظهر قلب سواء من القساوسة أو الرهبان أو الكهنة أو راعي أبرشية أو مطران أو أسقف أو حتي شماس أو بابا أو بطريرك أو أي مسمي من مسميات الكنيسة. إن كنت تعلم ، أرجوك أخبرني لأصحح معلوماتي.

هل عرفت الآن لماذا تعرض الكتاب المقدس للتحريف؟

[إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ] {الحجر:9}

بينما القرآن الكريم يحفظ من الغلاف إلي الغلاف بواسطة الأطفال والرجال والنساء وحتي من غير الناطقين باللغة العربية

30 - By not Memorizing the Bible, they had deceived you:

Perhaps you converted from Islam to Christianity because one Nobel Qura'n was not sufficient to you, while you are a supper man who wants more holy books to memorize. But unfortunately, although the Bible consists of about 66 book, but in Christianity, you shouldn't memorize the Scripture, because none of the several millions of Christians around the world, had been memorized it through history, even the clergies.

We advice you also don’t go deep in studying the Scripture, otherwise you may convert back like the thousands of priests who convert to Islam. Isn't it an evidence that they had deceived you?

Over the centuries since the Quran was revealed millions have memorized it completely and have taught it to others who have memorized it completely, from cover to cover, letter by letter, perfect without mistakes. Today, over 9 million Muslims have memorized the entire Quran from cover to cover.

Did you ever hear that one individual priest, cleric, pastor, minister, high priest, deacon, pope, patriarch or chief priest had memorized the Scripture form cover to cover? If you know, please let me know to correct my knowledge.

Did you know why the Scripture was subjected to falsification?

(Verily We: it is we who have sent down the Message (i.e. the Qura'n) and surely, we will Guard it (from corruption) . The Nobel Qura'n 15: 9

While the Holy Qura'n had been memorized by children, men, women even by non-Arabic tongue people

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق