الخميس، 18 يونيو، 2009

97 – خدعوكم بتعدد الزوجات في الإسلام: They had deceived you by Islamic polygamy:

97 – خدعوكم بتعدد الزوجات في الإسلام:

تعدد الزوجات في الإسلام اختياري وليس إجباري علي المرأة، فالزوجة الأولي من حقها ان تشترط في العقد ألا يتزوج عليها. والمرأة الثيب يشترط إذنها ورضاها الصريحين قبل توقيع العقد.

الإسلام هو الدين الوحيد الذي نص علي الزواج بواحدة، حيث سمح القرآن الكريم بتعدد الزوجات ولكن بشروط قاسية:

(وإن خفتم ألا تقسطوا في اليتامي فانكحوا ما طاب لكم من النساء مثني وثلاث ورباع ، فإن خفتم ألا تعدلوا فواحدة أو ما ملكت أيمانكم ، ذلك أدني ألا تعولوا) القرآن الكريم 4: 3

ولكن لماذا يكون تعدد الزوجات مباحا ومسموح به في الإسلام؟ الإجابة سهلة وهي:

1 – السبب الأول ، لأنه في معظم المجتمعات الإنسانية يكون عدد الإناث أكبر من عدد الذكور. فماذا تفعل تلك المجتمعات مع مشكلة عدم التوازن في نسبة النساء إلي الرجال؟. أوليس من الظلم أن تترك الإناث الزيادة بلا أزواج.

2 – السبب الثاني أن مشكلة عدم التوازن في النسبة بين الجنسين تزداد حدتها في أوقات الحروب.

هناك عدة حلول لعدم التوازن في عدد الإناث والذكور:

1 - البعض يقترح عدم الزواج إطلاقا بالعزوبية والتبتل. والرهبنة ، كما فعل السيد المسيح

2 – البعض الآخر يفضل أسلوب وأد وقتل البنات.

3 – البعض الثالث يستبيح كل طرق الإشباع الجنسي الأخرى كالدعارة، والمعاشرة الجنسية بدون رباط الزواج ، والزواج المثلي " أنثي تتزوج أنثي"

4 – الحل الأكثر احتراما هو السماح بتعدد الزوجات كحل اجتماعي محترم.

القبائل البدائية من سكان أمريكا الأصليون، عانت كثيرا من عدم التوازن الجنسي بزيادة الإناث عن الذكور بعد الحروب، وقد قبلت النساء في تلك القبائل بتعدد الزوجات كأحسن حماية ضد السلوكيات غير المحتشمة.

بعد الحرب العالمية الثانية كان هناك زيادة في عدد الإناث عن الذكور بأكثر من سبعة ملايين امرأة . حيث كان جنود الحلفاء المنتصرين استغلوا تلك المحنة الألمانية فكان الجنود الأمريكيون والبريطانيون يدفعون ثمن متعتهم في صورة سجاير وشكولاته وخبز .

فما هو الحل الأكثر احتراما للمرأة؟ أن تقبل الزوجة الثانية المحترمة كما هو الحال في قبائل الهنود من سكان أمريكا الأصليون ، أم تكون مومس كما في حضارة جنود الحلفاء في أوربا؟ وبمعني آخر، أيهما أكثر كرامة للمرأة ، هل هو الذي وصفه القرآن الكريم بتعدد الزوجات؟ أم الحل الذي وضعته العقيدة المستمدة من ثقافة الإمبراطورية الرومانية كما في المسيحية؟

الحمد لله علي نعمة الإسلام، وكفي بها نعمة.

http://www.themodernreligion.com/women/w_comparison_full2.htm


97 – They had deceived you by Islamic polygamy:

Polygamy in Islam is optional and not mandatory for women, the first wife has the right to stipulate in the marriage contract that the husband not to marry other wife with her. The authorization and consent of the divorced woman is required explicit prior signing her marriage contract.

Islam is the unique religion mentioned the marriage with one woman, where the Nobel Quran, allowed polygamy, but not without restrictions:

"If you fear that you shall not be able to deal justly with the orphans, marry women of your choice, two or three or four; but if you fear that you shall not be able to deal justly with them, then only one" Nobel Qura’n (4:3).

Why is polygamy permissible, tolerated or allowed in Islam? The answer is simple

1 – In most human societies, females outnumber males. What should a society do towards such unbalanced sex ratios? Isn't it unfair to leave those outnumbered females without marriage?

2 – The problem of the unbalanced sex ratios becomes truly problematic at times of war.

There are various suggested solutions:

1. some might suggest celibacy,

2. others would prefer female infanticide

3. Others tolerate all manners of sexual permissiveness: prostitution, sex out of wedlock, homosexuality, etc.

4. the most honorable outlet is to allow polygamous marriage as a socially respected institution.

Native American Indian tribes used to suffer highly unbalanced sex ratios after wartime. Women in these tribes, accepted polygamy as the best protection against indulgence in indecent activities.

After the second world war, there were 7,300,000 more women than men in Germany The soldiers of the victorious Allied Armies exploited these women's vulnerability Many American and British soldiers paid for their pleasures in cigarettes, chocolate, and bread.

What is more dignifying to a woman? An accepted and respected second wife as in the native Indians' approach, or a virtual prostitute as in the 'civilised' Allies approach? In other words, what is more dignifying to a woman, the Quranic prescription or the theology based on the culture of the Roman Empire?

http://www.themodernreligion.com/women/w_comparison_full2.htm


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق